Get Adobe Flash player

Historia pokazów na Wielkim Ekranie kinowym

2007.11.04 - TRYPTYK HIMALAJSKI - Pakistan, Tybet, Nepal - Piotr Morawski

Kiedy schodziliśmy pokonani dwa lata temu z Annapurny, już zaczynaliśmy snuć plany na kolejny rok. Zaczęło się od tego, że chcieliśmy po prostu wrócić do Sanktuarium, a skończyło na projekcie, który wypełnił nam całe lato roku 2006: Tryptyk Himalajski.Najpierw aklimatyzacja - jedziemy do Tybetu na Cho Oyu (8201). Chcemy zdążyć przed sezonem, zanim jeszcze pojawią się komercyjne wyprawy. Potem rewanż na Annapurnie (8091). Szybki transport do Nepalu i naszym celem stała się ponad 7 kilometrowa, przepiękna grań wschodnia. Nie omyliliśmy się co do wrażeń: dwa tygodnie walki, tydzień bez jedzenia, ślepy towarzysz, nadzieja, zawód i sukces. Po zejściu nie byliśmy już tacy sami. Na koniec jedziemy do Pakistanu na Broad Peak (8047), czyli na jeden z najpiękniejszych lodowców świata - Baltoro. Spędzamy miesiąc w okolicy K2, Gasherbrumów, lodowców Savoia i Goldwin Austen. Znowu akcja ratunkowa, zawód, nadzieje i szczyt...Góry wysokie to nie tylko wspinanie. To także ludzie, którzy tam mieszkają, ludzie, którzy przyjeżdżają lub tylko przejeżdżają. To włóczęga po innej kulturze, poznawanie nowych zwyczajów i słuchanie często niezrozumiałej dla nas, choć ciekawej muzyki. Zapraszam zatem na podróż po trzech krainach u stóp gór najwyższych, gdzie żyją zupełnie różni ludzi i gdzie świat stanął w miejscu...